HOME | DIENSTENAANPAKOVER VERBA-ZCONTACT
   

Strategische planning, marketing, communicatie en sales
Advies en service van a tot z!

Verba-z werkt volgens uw noden en behoeften. Heeft u een schitterend idee maar heeft u niet de tijd of de mensen om dat idee te realiseren? Kreeg u een fantastisch voorstel maar heeft u intern onvoldoende expertise of knowhow? Dan kan Verba-z u zeker helpen.

Zowel voor tijdelijk projectmanagement als voor een langlopende samenwerking in een specifiek domein, is Verba-z uw partner.

Verba-z verleent advies, verzekert de begeleiding, neemt de uitvoering op zich en verzorgt de opvolging van promotionele acties en diverse marketing- en salesprogramma’s voor kleine en middelgrote ondernemingen hoofdzakelijk in de toeristisch-recreatieve sector, zowel op structurele basis als voor adhoc projecten en neemt daarbij alle noodzakelijke initiatieven voor een passende uitvoering.
Tevens verzorgt Verba-z de creatie, realisatie en implementatie van professionele interne en/of externe communicatie voor zijn klanten.

STRATEGISCHE PLANNING

De realisatie van een strategische planning behelst :

  • bepalen en opstellen van de missie en de visie
  • het strategisch plan ontwikkelen
  • het businessplan opstellen
  • het uitvoeringsplan uitwerken
  • de opvolging begeleiden

In een concurrentiële marktomgeving is doelgericht ondernemen erg belangrijk. Elk bedrijf, elke organisatie wil de concurrentie voor blijven door uit te blinken in haar specialisatie. Daarom zijn degelijke plannen met een visie op langere termijn ontzettend belangrijk. Deze strategische plannen vormen immers de leidraad voor de commerciële successen van morgen en houden de focus gericht op de echte prioriteiten.
Omdat een strategische planning de krijtlijnen uitzet voor de toekomst, moeten we voldoende tijd en energie investeren in de opmaak van een sterk onderbouwd plan.

MARKETING

Een gedegen marketingbeleid is de sleutel voor commercieel succes. Voor ons liggen de volgende uitgangspunten altijd aan de basis van een sterke marketing :

  • de marktsituatie analyseren en de marktbehoeften detecteren
  • de mechanismen ontwikkelen die klanten aantrekken
  • de tools aanbrengen die de verkoop stimuleren
  • de doelstellingen bepalen en targets stellen om de resultaten te maximaliseren
  • de resultaten evalueren om waar nodig te corrigeren

Het is voor elk bedrijf de uitdaging om niet alleen te bepalen welke producten en welke diensten de omzet en de rentabiliteit van de organisatie kunnen optimaliseren, maar ook om de beste keuzes te maken inzake communicatiemethodiek. Het gaat niet alleen om ‘wat’ je verkoopt, maar ook over ‘hoe’ je verkoopt. De optimale communicatiekanalen kiezen is minstens even belangrijk als de juiste producten of diensten selecteren. Marketing in dienst van de verkoop!

COMMUNICATIE

Communicatie is een van de meest onderschatte middelen zowel in het vlak van marketing als in het domein van sales. We staan daarom in voor :

  • uitwerking en implementatie van communicatiestrategie
  • interne communicatie binnen het bedrijf of de organisatie
  • externe communicatie, zowel B2B als B2C

We zijn het met z’n allen eens dat een goede communicatie de basis vormt voor een vlotte ‘gang van zaken’, maar vaak is het net door een communicatieprobleem of -stoornis dat de gewenste doelen niet worden bereikt en wat leidt tot mindere resultaten. Zowel in marketing als in sales is de communicatieve aanpak zeer cruciaal. Communicatie is bovendien de mortel die marketing en sales doet hechten.

SALES

De verkoopsresultaten vormen de zuurstof van elk bedrijf. Met de kwaliteit van de salesorganisatie valt of staat de onderneming. We werken voor u daarom aan :

  • de structuur van de verkoopsorganisatie
  • de begeleiding van de verkoopsploeg (eigen salesmensen, verdelers, agenten,…)
  • de coaching van dat salesteam
  • een coherent motivatie- en incentivesysteem
  • de verdere uitbouw van de externe verkoopskanalen
  • de ondersteuning van interne en externe verkoopkanalen
  • verkoopsondersteunende hulpmiddelen (presentaties, demonstraties, salesmappen, catalogi,…)

Net als voor het marketingbeleid geldt ook in de sales : Het gaat niet alleen om ‘wat’ je verkoopt, maar ook over ‘hoe’ je verkoopt. De uitstraling en het imago van je product enerzijds en van je salesforce anderzijds bepalen vaak in belangrijke mate de resultaten. Verba-z neemt voor u de organisatie van de sales op zich en waakt er ook over dat alle modaliteiten vervuld zijn, alle gemaakte afspraken nagekomen worden om uw verkoopsresultaten te maximaliseren.

  CONTACTEER ONS >>
bel Bart Vermeulen op 0475 71 97 42
of mail ons voor info of een afspraak
communicatie_beeld